گرانولا چیست و طرز تهیه گرانولا صبحانه چگونه است

گرانولا چیست طرز تهیه

می‌دانید گرانولا چیست؟ گرانولا معمولا در بین ورزشکاران و افرادی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، محبوب است. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که تصمیم گرفتید، رژیم غذایی سالمی را شروع کنید، اما نمی‌دانستید چه غذاهایی را در برنامه قرار دهید و کدام یک را حذف کنید. برای تغذیه سالم باید انواع مواد غذایی از گروه‌های غذایی عمده را در برنامه خود قرار دهید. گروه میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم‌چرب و پروتئین بدون چربی، از جمله حبوبات، آجیل و دانه‌ها و چربی‌های سالم همگی غذاهای سالم بوده و باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

طرز تهیه گرانولا صبحانه طرز بدین شکل است که می‌بایست غله، شیرین‌کننده، روغن و نمک که پایه اصلی گرانولا هستند را در اختیار داشته باشید و برای طعم بهتر آن بسته به ذائقه خود از میوه خشک، دانه‌ها و … استفاده کنید.

گرانولا چیست و طرز تهیه گرانولا صبحانه چگونه است

گرانولا از چه چیزی تهیه می‌شود؟

گرانولا معمولا از جو تهیه می‌شود، اما حاوی مجموعه‌ای از مواد اضافی مانند دانه‌ها، آجیل و میوه‌های خشک است. علاوه بر این، گرانولا اغلب با ماست، عسل، شهد آگاو یا شکر شیرین می‌شود. سپس همه این مواد معمولاً برشته می‌شوند و بافت گرانولا نهایی ترد است.

ارزش غذایی گرانولا

گرانولا کالری متراکم و همچنین سرشار از پروتئین، فیبر و ریزمغذی‌ها است. به طور خاص، ممکن است آهن، منیزیم، روی، مس، سلنیوم، ویتامین‌های B و ویتامین E را تامین کند. با این حال، مشخصات تغذیه‌ای آن بسته به مواد تشکیل دهنده خاص، بسیار متفاوت است.

گرانولا یک صبحانه سالم و مغذی و یک میان وعده مناسب و مقوی است.

گرانولا را می‌توان در انواع مختلف خریداری کرد، از بدون گلوتن گرفته تا کم قند و مواد غذایی فوق العاده غنی شده.

گرانولا چه طعمی دارد؟

مشخصات طعم گرانولا کاملاً به مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. میوه‌های خشک طعم شیرین و میوه‌ای به آن می‌دهند، بادام‌های برشته‌د شده لایه‌ای شور و طعم‌دار اضافه می‌کنند که ترکیبات شیرین را تقویت می‌کند و وانیل می‌تواند طعم آن را عمیق‌تر کند.
برای مصرف گرانولا هیچ محدودیتی وجود ندارد و به راحتی با همه چیز ترکیب می‌شود.

 

خواندن مقاله‌ی چای ماسالا و خواص بی نظیر آن نیز می‌تواند برای شما جذاب باشد.

گرانولا را با چی بخوریم

اگر در ذهن شما این سوال به وجود آمده که گرانولا با چی بخوریم، پیشنهاد ما به شما ماست یونانی یا ساده، میوه‌های مانند: توت فرنگی، موز، آناناس است.همچنین می‌توانید آن را همراه با شیر تازه، انواع غلات، میوه‌های خشک و عسل نیز میل کنید.

گرانولا را از کجا تهیه کنیم 

امروزه به دلیل مشغله‌های فراوان امکان خریدهای اینترنتی و غیر جضوری فراهم شده است و شما می‌توانید این محصول از سایت ها و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید و حتما از سلامت محصول اطمینان حاصل کنید. برای تهیه این محصول می‌توانید از طریق وبسایت ما نیز اقدام کنید.

قیمت گرانولا چیست

برای اینکه بدانید قیمت گرانولا چیست و چقدر است باید بدانید فاکتورهای متعددی تعیین کننده قیمت هستند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده از جو پرک و جو دوسر پرک که دو غله اصلی مورد استفاده در گرانولا هستند.قیمت گرانولا تهیه شده با جو پرک باید ارزان‌تر از گرانولا تهیه شده با جو دوسر پرک می‌باشد.
  2. میزان دانه‌های مغذی و میوه خشک استفاده شده در گرانولا.
  3. کیفیت مواد اولیه که در تهیه گرانولا استفاده می‌شود.
  4. میزان حجم گرانولا در بسته‌بندی‌ها.

مزایا و خواص گرانولا

ترکیبات متداولگرانولا، از جمله جو، دانه کتان، دانه چیا و بادام با فواید درمانی زیادی همراه است. در اینجا به برخی از خواص گرانولا اشاره شده است.

  1. گرانولا سرشار از پروتئین و فیبر است، که هر دو به بالا بودن سطح انرژی کمک می‌کنند.
  2. پروتئین موجود در آن، حتی بر سطوح هورمون‌های مهم سیری، مانند گرلین و GLP-1 نیز تأثیر دارد.
  3. پروتئین بالا موجود در گرانولا در آجیل‌هایی مانند بادام، گردو و بادام زمینی و دانه‌هایی مانند کنف، کدو تنبل و کنجد باشد.
  4. علاوه بر این، غذاهای پر فیبر مانند جو، آجیل و دانه‌ها باعث کاهش سرعت تخلیه معده شما می‌شوند و زمان هضم را افزایش می‌دهند، که می‌تواند به شما در طولانی مدت احساس سیری دهد و ممکن است به کنترل اشتها کمک کند.
  5. گرانولاف این ماده غذایی مفید، فشار خون را بهبود می‌بخشد. ترکیبات پر فیبر مانند جو و دانه کتان به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
  6. سطح کلسترول را کاهش دهد. جو دوسر منبع خوبی از بتا گلوتن، نوعی فیبر است که در کاهش سطح کل کلسترول بد، عامل خطر برای بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  7. قند خون را کاهش دهد. غلات، میوه‌های خشک، آجیل و دانه‌ها ممکن است به کاهش و کنترل سطح قند خون کمک کنند، به خصوص در افرادی که چاقی یا دیابت دارند.
  8. سلامتی روده را بهبود بخشد. در مقایسه با غلات صبحانه تصفیه شده، گرانولا سطح باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد.
  9. بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها را تامین می‌کند. موادی مانند نارگیل، دانه چیا و آجیل برزیلی منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌های ضد التهاب مانند اسید گالیک، کوئرستین، سلنیوم و ویتامین E هستند.

طرز تهیه گرانولا با جو پرک

طرز تهیه گرانولا با جو پرک بسیار ساده است. کافی است در یک ظرف مقداری عسل، روغن، وانیل، دارچین و نمک را با هم مخلوط کرده سپس جو پرک و گردو را به آنها اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را در قالب ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید. می‌توانید از میوه‌های خشک بعد از بیرون‌ آوردن گرانولا از فر، بر روی آن استفاده کنید.

طرز تهیه گرانولا صبحانه

گرانولا یک صبحانه بسیار مقوی است و بهتر است در تهیه آن از مخلوط جو دوسر و عسل کنید. طرز تهیه گرانولا صبحانه بدین شکل است:

جودوسر را درون فر قرار دهید تا برشته شود. عسل و کره را روی حرارت آب کنید سپس وانیل را به آن اضافه کنید. سپس مغزها و آحیل‌ها را به جو دوسر اضافه کرده و مخلوط عسل و کره را روی آن ریخته و به مدت ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید و هر ۵ دقیقه یکبار ترکیب را هم بزنید.

بعد از خارج کردن از فر می‌توانید با مقداری میوه تازه، شکلات چیپسی یا مقداری ماست سرو کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *