دارچین برای چه خوبه | بررسی خواص جوشانده دارچین

ادویه دارچین، ادویه‌ای است خوشبو که از پوست داخلی چندین گونه درخت به دست می‌آید. دارچین عمدتاً به عنوان یک چاشنی معطر و افزودنی طعم دهنده در طیف گسترده‌ای از غذاها، غذاهای شیرین و خوش طعم، غلات صبحانه، غذاهای میان وعده، چای و غذاهای سنتی استفاده می‌شود. درخت دارچین بیشتر در هندوستان و چین می‌روید و یک درخت همیشه سبز است.

در ادامه این مقاله به تاریخچه ادویه دارچین خواهیم پرداخت و به شما می‌گوییم دارچین برای چه خوبه و شما را با خواص جوشانده دارچین آشنا خواهیم کرد و کاربردهای ادویه دارچین در آشپزی را خواهیم گفت.

دارچین برای چه خوبه

تاریخچه ادویه دارچین

دارچین به عنوان یکی از اولین ادویه‌جات در دنیای باستان شناخته می‌شود. اشارات زیادی در کتاب مقدس به این ادویه وجود دارد. دارچین در این دوران به قدری ارزشمند تلقی می‌شد که از نظر ارزش برابر با طلا و عاج بود. به عنوان هدیه‌ای مناسب برای پادشاهان و خدایان تلقی می‌شد. مصریان باستان از دارچین به عنوان بخشی از مراسم مومیایی کردن خود استفاده می‌کردند. پزشکان از قرون وسطی از دارچین برای کمک به درمان سرماخوردگی و بیماری‌های گلو مانند سرفه، گرفتگی صدا و گلودرد استفاده می‌کردند. قایق‌های اندونزیایی دارچین را  به شرق آفریقا می‌بردند، جایی که تاجران محلی آن را به شمال به بازار روم می‌بردند. تاجران عرب ادویه دارچین را از طریق مسیرهای تجاری به مصر آوردند و در آنجا توسط بازرگانان ونیزی از ایتالیا خریداری شد.

در آغاز قرن شانزدهم، تاجران پرتغالی وارد سیلان (سریلانکا) شدند، جایی که ادویه دارچین در حال رشد بود و در آن زمان بزرگترین تولید کننده دارچین، سریلانکا بود. آنها کنترل منطقه را به دست گرفتند و انحصار خود را بر روی ادویه دارچین شروع کردند. در طول قرن هفدهم، هلندی‌ها کنترل جزیره سیلان و انحصار تجارت را به دست گرفتند. در نهایت، انحصار هلند بر دارچین ناپدید شد، زیرا جهان متوجه شد که می‌توانند آن را با موفقیت در مکان‌های دیگر پرورش دهند. امروزه دارچین در آمریکای جنوبی، هند غربی و سایر مناطق گرمسیری نیز کشت می‌شود.

دارچین برای چه خوبه 

دارچین برای چه خوب است؟ باید بگوییم در طب سنتی دارچین دارای خواص بسیاری است از کنترل دیابت، کاهش فشار خون و تیرویید گرفته تا کمک به لاغری و کاهش وزن. در ادامه به شما خواهیم گفت دارچین چی فایده دارد.

دارچین برای پیشگیری از آلزایمر مناسب است و به کنترل عفونت کمک می‌کند. همچنین برای جلوگیری از مشکلات قلبی و بهبود گردش خون موثر است. این ادویه تاثیر خوبی بر روی کاهش دردهای عضلانی و سردرد داشته و به بهداشت دهان و دندان کمک زیادی می‌کند. دارچین همچنین برای مشکل PMS مفید است و سبب می‌شود خانم‌ها کمتر دچار تغییرات خلق و خو شوند.

خواص جوشانده دارچین

جوشانده دارچین یا چای دارچین یک نوشیدنی سالم است که تاثیرات خوبی بر بدن می‌گذارد. از جمله خواص جوشانده دارچین این است که تب را به سرعت پایین آورده و برای رفع درد به کار می‌رود. از دیگر خواص آن آرام‌کننده و نشاط‌بخش بودن آن است. این دمنوش خاصیت پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک دارد پس برای سرماخوردگی بسیار موثر است.

پیشنهاد می‌شود روزی یکبار یک فنجان چای دارچین میل کنید و اگر چای معمولی می‌نوشید حتما یک تکه دارچین به آن اضافه کنید.

خواص جوشانده دارچین

کاربردهای ادویه دارچین در آشپزی

عطر تند دارچین باعث تقویت غذاهای شیرین و خوش طعم شدن آن‌ها می‌شود.

ادویه دارچین طعم جسورانه و متمایز آن به بسیاری از غذاها عمق می‌بخشد. می توان از آن در دسرها و خوراکی‌های شیرین مانند نان، کلوچه و پای استفاده کرد. این ادویه برای نوشیدنی‌هایی مانند چای، سیب، کاکائو داغ و قهوه کاربرد دارد. دارچین همچنین برای گوشت‌هایی مانند گوشت گاو، گوشت مرغ یا … استفاده می‌شود.

در آشپزی آمریکایی، ادویه دارچین را اغلب با سیب ترکیب می‌کنند و در غذاهای دیگر میوه و غلات استفاده می‌کنند.

خواندن مقاله‌ی ادویه پلویی چیست و از ترکیب چه ادویه‌هایی به دست می‌آید؟ نیز می‌تواند برای شما جذاب باشد.

مصارف دارویی دارچین

بسیاری می‌گویند که دارچین برای سلامتی ما مفید است. چینی‌ها از دارچین مانند مکمل‌های روزانه استفاده می‌کنند، زیرا معتقدند دارچین به بهبود چهره کمک می‌کند و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به آن‌ها می‌دهد. یکی از درمان‌های چینی برای تب، دارچین است.

در هند گاهی از دارچین به عنوان مسکن طبیعی استفاده می‌شود. دارچین عنوان داروهای قاعدگی بدون نسخه در نظر گرفته می‌شود. چینی‌ها همچنین از آن به عنوان درمانی برای PMS و به عنوان راهی برای ترویج قاعدگی منظم و آسان استفاده می‌کنند.

روغن دارچین فعالیت‌های ضد قارچی، ضد ویروسی، باکتری کش از خود نشان داده است. اعتقاد بر این است که ترکیبات موجود در دارچین می‌تواند به جلوگیری از رشد و گسترش انواع خاصی از باکتری ها و ویروس‌ها کمک کند.

از دارچین همچنین به طور گسترده‌ای برای کمک به معده درد و درد و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.

ارزش غذایی ادویه دارچین

یک قاشق غذاخوری ادویه دارچین حاوی مواد مفیدی است که عبارتند از:

  •  ۱۹ کالری
  • چهار گرم فیبر
  • ۶۸ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز
  • هشت درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم
  • چهار درصد از نیاز روزانه بدن به آهن
  • سه درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین K

شما می‌توانید پودر دارچین و یا چوب دارچین لوله‌ای را با بهترین کیفیت از طریق وبسایت ما تهیه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *