ادویه هندی چیست و بررسی ادویه هندی اصل

ادویه‌ها از دیرباز نقش مهمی در غذاهای هندی ایفا می‌کند. ادویه‌ها از با ارزش‌ترین اقلام آشپزخانه‌های خانگی و صنعتی هستند. از ادویه‌در تهیه ترشی‌جات به عنوان طعم دهنده، رنگ دهنده و نگهدارنده استفاده می‌شود. ادویه‌ها همچنین به درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان آرتریت و ایدز کمک می‌کنند.

هند یک تولید کننده بزرگ ادویه جات است، از 80 نوع ادویه که در جهان رشد می کند، در حالی که حدود 50 نوع آن در هند رشد می کند. ادویه‌ها نه تنها طعم غذا را بهبود می‌بخشند، بلکه منبع خوبی از ویتامین‌های B و C، آهن، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان‌ها هستند. ادویه‌هایی که از قسمت‌های مختلف گیاهان مانند جوانه، پوست، ریشه، گل و میوه‌ها گرفته می‌شود. در یان مقاله به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • ادویه هندی چیست
  • ادویه هندی شامل چیست
  • ادویه‌ها در غذاهای هندی

  • ادویه هندی اصل

ادویه هندی چیست

غذاهای هندی در سراسر جهان شهرت بسیاری دارند و دلیل آن تند بودن آنهاست. پس در توضیح سوال ادویه هندی چیست باید بگوییم در هندوستان با ترکیب هر ادویه یک ادویه جدید درست می‌کنند که طعم خوشمزه‌ای به غذا می‌دهد.

ادویه هندی چیست

ادویه هندی شامل چیست | ادویه‌های پرکاربرد در غذاهای هندی

ادویه هندی شامل چیست؟ غذاهای هندی به دلیل طعم منحصر به فرد و طعم متمایز خود مشهور هستند. آنها را می توان به بهترین شکل به عنوان تند و تند توصیف کرد. پخت و پز ترکیبی عالی از ادویه ها، گیاهان و چاشنی ها است. در مورد ادویه جات، داستان هر خانواده هندی این است که کوزه های مختلفی برای نگهداری آنها داشته باشد. تا آنجا که هند به عنوان سرزمین ادویه‌‌ها شناخته می شود. 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی چگونه ادویه پاکستانی لذیذ درست کنیم؟ را نیز مطالعه کنید.

  1. هل

هل یک ادویه گران قیمت است که برای طبخ طیف وسیعی از غذاهای هندی استفاده می شود. هل سبز و سیاه برای پخت بریانی، برنج باسماتی، انواع کاری و دسرها ضروری هستند.

طعم هل سبز شیرین و سبک است در حالی که طعم هل سیاه قوی و دودی است. علاوه بر آشپزی هندی، هل در غذاهای خاورمیانه بسیار محبوب است.

  1. دارچین

دارچین برای افزودن طعم متمایز و عطر وسوسه انگیز به بسیاری از غذاهای گوشتی و برنج هندی، جایگزینی ندارد. بیشتر در تهیه کاری مرغ، کیک، غذاهای شیرین و پای سیب استفاده می شود. با این حال، همیشه قبل از خدمت حذف می شود.

  1. زردچوبه

ادویه زرد رنگ معمولاً برای تقویت طعم غذاهای هندی استفاده می شود. همچنین برای ترشی کردن گوشت استفاده می شود. زردچوبه حاوی ترکیبی دارویی به نام کورکومین است.

این ادویه از زمان های قدیم و قرن ها در آشپزی هندی مورد استفاده قرار می گرفته است و به عنوان ماده اولیه برای پخت غذاهای هندی به شمار می رفته است. یک رستوران هندی برتر در کلرادو اسپرینگز برای افزایش طعم و مزه، زردچوبه را در غذاهای خود گنجانده است.

  1. جوز هندی

جوز هندی یک ادویه فوق العاده قوی و منحصر به فرد از اسرار آشپزخانه هندی است. جوز هندی سرشار از مواد مغذی ضروری و خواص سلامتی است. جوز هندی از غذاهای خوش طعم گرفته تا غذاهای شیرین بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای هندی است.

اگر تاریخچه و تکامل جوز هندی را دنبال کنیم، نشان می دهد که عمدتاً در غذاهای محلی از آن استفاده می شده است.

جوز هندی از ادویه‌هایی است که در غذای هندی استفاده می‌شود.

  1. میخک

اگر می خواهید آن طعم غنی و تند را در غذا  به دست آورید، اضافه کردن میخک اجباری است. در غذاهای شمال هند، میخک بسیار محبوب است و در هر غذای جانبی برای افزایش طعم استفاده می شود.

  1. زیره

زیره سبزترین ادویه در دسته ادویه های هندی است. طعمی تند، گرم و غنی دارد و با گشنیز همخوانی دارد. این ادویه وقتی در مخلوط کن خرد شود بهترین طعم را دارد. با این حال، بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند از آن به صورت پودر استفاده کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی 10 ادویه مهم که باید در آشپزخانه خود داشته باشید را نیز مطالعه کنید.

  1. فلفل سیاه

فلفل سیاه یک ادویه هندی محبوب است و به خاطر عطر خوب و طعم تند متمایزش شناخته شده است. از آن به دو صورت کامل و پودری برای طعم دادن به غذا استفاده می شود. علاوه بر این، حاوی پیپرین است که با تامین ویتامین های حیاتی، سلنیوم و بتاکاروتن برای بدن معجزه می کند.

ادویه هندی اصل

یکی از ادویه‌های معروف و پرکاربرد در هند، ادویه کاری است. ادویه هندی مَدرس، ادویه هندی گَرَم ماسالا و … نیز از ادویه‌های خوش طعم هستند. شما می‌توانید با ترکیب ادویه‌های مختلف خودتان در منزل این ادویه‌ها را تهیه کنید اما اگر زمان این کار را ندارید می‌توانید ادویه هندی اصل را از طریق وبسایت ما تهیه کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *